متن سخنرانی رهبر در حرم امام خمینی 14 خرداد 94

متن کامل سخنان مقام معظم رهبری امام خامنه ای در حرم امام 14 خرداد 94



******

 

 

 


سخنرانی رهبر معظم انقلاب در حرم امام خمینی در جنوب تهران انجام شد.


رهبر معظم انقلاب در مراسم بیست و ششمین سالگرد ارتحال امام راحل: اگر راه امام را گم یا فراموش کنیم یا خدای ناکرده عمداً کنار بگذاریم ، ملت ایران سیلی خواهد خورد .
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ؛ رهبر معظم انقلاب اسلامی گفتند: در آغاز عرایضم لازم است عرض ارادتی به ساحت بقیه الله الاعظم (ارواحنا فداه) کنیم ؛ منجی آخرالزمان مورد اتفاق همه ادیان ابراهیمی است.

حضرت آیت الله خامنه ای در مراسم بیست و ششمین سالگرد ارتحال امام راحل افزودند: اینکه کسی خواهد آمد و جهان را از منجلاب ظلم و جور نجات خواهد داد در میان ادیان ابراهیمی مورد قبول همگان است.

ایشان اضافه کردند: در اسلام نام این منجی هم مشخص شده است این موجود الهی و این انسان بزرگ فوق العاده را در همه مذاهب اسلامی به نام مهدی می شناسند.

مقام معظم رهبری گفتند: شاید در میان فرق اسلامی هیچ فرقه ای را نتوان سراغ داد که معتقد نباشد که مهدی (ع) ظهور خواهد کرد و او از ذریه پیغمبر (ص) است و حتی نام و کنیه آن حضرت را هم مشخص می کند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی افزودند: خصوصیتی که در اعتقاد شیعه وجود دارد این است که این شخصیت را به صورت مشخص و معین معرفی می کند؛ او را فرزند امام یازدهم از ائمه اهل بیت ، حضرت امام حسن عسگری (ع) می دانند.

ایشان گفتند: تاریخ ولادت او به طور مشخص از نظر مورخان و متکلمان شیعه روشن و واضح است ؛ دیگر فرق اسلامی غالباً این نظر را متذکر نشده یا نپذیرفته اند ولی شیعه با ادله مسلم و قطعی ، حضور ، وجود و ولادت آن بزرگوار را اثبات می کند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند: بعضی استبعاد کردند که چگونه ممکن است انسانی متولد شود و در این زمان طولانی زنده بماند. این تنها استبعادی است که در مورد قضیه حضرت مهدی(عج) مخالفان مطرح و تکرار کردند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در ادامه سخنان خود در در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) افزودند: لکن قرآن کریم با نص صریح خود این استبعاد را برطرف می‌کند یعنی درباره حضرت نوح پیغمبر (ع) می فرماید: نوح در میان قوم خود 950 سال زندگی کرده است.

– امیدآفرینی، ‌بزرگترین خاصیت اعتقاد شیعه

– جامعه تشیع چشم به آینده دارد

ایشان خاطرنشان کردند: نه اینکه عمر او این مقدار بود، ظاهر مطلب این است که دوران دعوت آن بزرگوار 950 سال است، بنابراین این استبعاد جایی ندارد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای گفتند: این اعتقاد در میان شیعیان بزرگ‌ترین خاصیتش امیدآفرینی است.

ایشان افزودند: جامعه تشیع فقط به برجستگی‌های خود در گذشته متکی نیست بلکه چشم به آینده دارد.

رهبر معظم انقلاب فرمودند: در سخت ترین شرایط یک نفر معتقد به مهدویت طبق اعتقاد تشیع دل خالی از امید نمی‌دارد، شعله امید همواره وجود دارد و می داند که این دوران تاریکی ظلم و تسلط ناحق و باطل قطعا سپری خواهد شد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با بیان اینکه این یکی از مهم‌ترین آثار و دستاوردهای این اعتقاد است، افزودند: البته اعتقاد تشیع به مهدویت به همین جامعه محدود نمی‌شود، این شعله فروزان و فروغ تابان در جوامع شیعی و در طول قرن‌های گذشته وجود داشته است و همچنان وجود خواهد داشت و ان‌شاءالله دوران انتظار منتظران سرخواهد آمد.

رهبر معظم انقلاب فرمودند: دیروز روز سالروز ولادت آن بزرگوار بود، این مختصر عرض ارادت به مناسبت این میلاد مسعود در جمع شما برادران و خواهران عزیز به عرض رسید.

مقام معظم رهبری در ادامه سخنان خود گفتند: مطلبی که به مناسبت چهاردهم خرداد برای برادران و خواهرانی که در این جمع با شکوه حضور دارند و برای ملت ایران آماده کرده ام، طبق معمول بحثی درباره امام بزرگوار است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در مراسم سالگرد رحلت حضرت امام خمینی (ره) افزودند: آنچه امروز به شما عرض می کنم تحت عنوان تحریف شخصیت امام است و اینکه آیا شخصیت ها هم قابل تحریفند؟

مقام معظم رهبری افزودند: معمولاً عنوان تحریف و این اصطلاح را درباره تحریف متون به کار می بریم اما آیا شخصیت ها را هم می شود تحریف کرد؟ بله.

حضرت آیت الله خامنه ای گفتند: تحریف شخصیت ها به این است که ارکان اصلی شخصیت آن انسان بزرگ یا مجهول بماند یا غلط معنا شود و یا به صورت انحرافی و سطحی معنا شود.

رهبر معظم انقلاب افزودند: همه اینها بر می گردد به تحریف شخصیت، شخصیتی که الگو، امام و پیشواست و رفتار و گفتار او برای نسل های بعد از خود او، راهنما و رهنمود است و اگر تحریف شود زیان بزرگی به وجود خواهد آمد.

امام را نباید صرفاً به عنوان یک شخصیت محترم تاریخی مورد توجه قرار داد

مقام معظم رهبری فرمودند: امام را نباید صرفاً به عنوان یک شخصیت محترم تاریخی مورد توجه قرار داد، بعضی اینجور می خواهند امام (ره) یک شخصیت محترمی در تاریخ این کشور روزگاری بود فعال بود و بعد هم از میان جمعیت رفت و روزگار او تمام شد، احترامش می کنیم، نامش را با تجلیل می‌آوریم، صرفاً همین.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در ادامه سخنانشان در مراسم سالگرد رحلت امام خمینی (ره) افزودند: بعضی می خواهند امام را اینجور بشناسند و بشناسانند و اینجور تلقی کنند، این غلط است .

امام، بنیانگذار مکتب فکری، سیاسی و اجتماعی

ایشان گفتند: امام مظهر عینی حرکت عظیمی است که ملت ایران آغاز و تاریخ خود را متحول کرد.

مقام معظم رهبری افزودند: امام بنیانگذار یک مکتب فکری، سیاسی و اجتماعی است،  ملت ایران این مکتب و این راه را و این نقشه را پذیرفت و در آن مشغول حرکت شد.

ایشان گفتند: ادامه این راه بستگی دارد به اینکه این نقشه راه درست شناخته شود، بدون اینکه امام را درست بشناسیم به معنای شناخت اصول امام، این نقشه راه شناخته نخواهد شد.

بدیهی است بحث ما بر سر مبانی فکری امام است

مقام معظم رهبری افزودند‌: بدیهی است بحث ما بر سر مبانی فکری امام است،‌ بحث بر سر تصمیم‌های مقطعی و مربوط به زمان و یا مکان نیست، بحث سر آن شاکله اصلی تفکر امام بزرگوار ماست، این را می خواهیم درست بشناسیم.

رهبر معظم انقلاب خاطرنشان کردند: البته امام یک فقیه بزرگ بود، هم فقیه بود، یک فقیه برجسته و بزرگ، هم فیلسوف بود، هم صاحبنظر در عرفان نظری بود، در این مسائل بخش‌های فنی و علمی یک سرآمد به حساب می‌آمد لیکن شخصیت برجسته امام به هیچ کدام از اینها وابسته نیست بلکه شخصیت اصلی امام در تحقق مضمون آیه “و جاهدوا فی الله حق جهاده”.

مقام معظم رهبری افزودند: امام بزرگوار با داشتن آن زمینه‌های برجسته علمی وارد میدان مجاهدت فی سبیل الله شد و این مجاهدت را تا آخر عمر خود ادامه داد و حرکت عظیمی را به وجود آورد نه فقط در کشور خود بلکه در همه منطقه ما و در همه دنیای اسلام و به یک اعتبار در همه جهان، محصول این حرکت یک محصول بی‌نظیر بود.

رهبر معظم انقلاب اسلامی گفتند: دو کار بزرگ و بی‌سابقه در تاریخ کشور ما به وسیله امام تحقق پیدا کرد که یکی برانداختن بنای سلطنت موروثی، ظالمانه و غیرعاقلانه بود که چند سال در کشور ما سابقه داشت.

حضرت آیت الله خامنه ای در ادامه بیانات خود در مراسم بیست و ششمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) افزودند: این بنای پوسیده کهنه غلط را که حکومت کشور به دست انسان هایی باشد و به صورت موروثی از کسی به کسی برسد یا با شمشیر و زور نظامی حکومت به دست بیاید و بعد نسل به نسل از یکی به دیگری به ارث برسد؛ این یک سنت غلط و بی منطق در کشور ما در طول چند هزار سال بود که کار اول امام این بود که این بنای غلط را برانداخت و کار را به دست مردم سپرد.

ایشان گفتند: کار بزرگ دومی که امام بزرگوار انجام داد ایجاد یک حکومتی و نظامی براساس اسلام بود که این هم در تاریخ کشور ما بلکه بعد از صدر اسلام در تاریخ کل اسلام بی سابقه بود و این جهاد بزرگ امام بزرگوار ما یک چنین محصول ارزشمندی داشت.

مقام معظم رهبری تصریح کردند: لذا جا دارد واقعاً گفته بشود که جاهد فی الله حق جهاده ؛ همچنانی که در قرآن هست که وجاهدوا فی الله حق جهاده و همچنان که درباره اولیاء دین گفته می شود، این مرد بزرگ هم مصداق جاهد فی الله حق جهاده هست.

ایشان گفتند: البته در حاشیه این صحبت عرض کنم که جهاد این مرد بزرگ صرفاً جهاد سیاسی و اجتماعی یا جهاد فکری نبود بلکه همراه با همه این جهادها ، جهاد درونی ، جهاد با نفس ، پایبندی به ارتباط مستمر و دائم با خدای متعال بود؛ این هم درس است.

مقام معظم رهبری در ادامه سخنانشان در حرم مطهر امام خمینی(ره) گفتند: اینجور نیست که اگر ما در میدان جهاد فکری و جهاد علمی و جهاد سیاسی و جهاد نظامی وارد شدیم حق داشته باشیم که از بخش دیگر جهاد صرف نظر کنیم.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمودند: امام بزرگوارمان اهل خشوع بودند، اهل بکا بودند، اهل دعا و توسل و تضرع بودند و در همین ماه مبارک شعبان این فقره مناجات شعبانیه را در سخنرانی‌هایشان دائم تکرار می‌کردند که «الهی هب لی کمال الانقطاع الیک و انر ابصار قلوبنا بضیاء نظرها الیک حتی تخرق ابصار القلوب حجب النور فتصل الی معدن العظمه».

ایشان افزودند: این رفتار او بود، گریه سحرگاهان او، مناجات و دعای او، ارتباط دائم او که این حالت پشتوانه معنوی، تداوم و استمرار جهاد این مرد بزرگ را تشکیل می‌داد و این را هم در حاشیه جهاد فی سبیل الله امام بزرگوارمان به یاد داشته باشیم.

مقام معظم رهبری گفتند: منظومه فکری امام دارای خصوصیات کامل یک مکتب فکری و اجتماعی و سیاسی است، اولا متکی و مبتنی بر یک جهان‌بینی است که این جهان‌بینی عبارت است از توحید، همه فعالیت و منطق امام مبتنی بود بر توحید که زیربنای اصلی همه تفکرات اسلامی است.

ایشان افزودند: خصوصیات دیگر این منظومه فکری که آن را به صورت یک مکتب به معنای واقعی کلمه درمی‌آورد این است که منظومه فکری امام به‌روز بود و مسائل مورد ابتلای جوامع بشری و ایرانی بود که مطرح می‌کرد و مخاطبان آن را حس می‌کردند.

مقام معظم رهبری فرمودند: در مکتب فکری امام ضدیت با استبداد و ضدیت با استکبار حرف اول را می‌زند و این آن چیزی است که ملت ایران هم آن را حس می‌کرد و ملت‌های مسلمان و همچنین غیرمسلمان نیز آن را حس کردند، برای همین گسترش پیدا کرد این دعوت.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای گفتند: خصوصیت دیگر این مکتب فکری این بود که زنده و پویا و پرتحرک و عملیاتی بود و مثل بعضی از اندیشه‌ها و تئوری‌سازی‌های روشنفکرانه نبود که در محفل بحث حرف‌های زیبا و قشنگی است اما در میدان عمل کارآیی ندارد.

منطق و فکر امام عملیاتی بود

ایشان فرمودند: منطق و فکر امام عملیاتی بود و قابل تحقق در میدان عمل بود و به همین دلیل هم به پیروزی رسید و پیشرفت کرد و این حرکت مسیر تاریخ کشور ما را عوض کرد.

رهبر معظم انقلاب گفتند: ما ملت ایران ملتی زیردست و غرقه در بی‌هدفی و ناامیدی و ملتی وابسته بودیم که به‌عمد ما را عقب نگه داشته بودند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در ادامه بیاناتشان در مراسم بیست و ششمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) افزودند: هم فکر و فرهنگ خود را بر ما تحمیل می‌کردند، هم منابع اقتصادی ما را می‌بردند و هم کاروان لجنزاری از عادت‌های زشت را به سوی کشور ما سرازیر می‌کردند.

(امام) ما را به ملتی پرانگیزه، پرتحرک و دارای هدف‌های بزرگ تبدیل کرد

ایشان اضافه کردند: ما چنین ملتی بودیم، (امام) ما را به ملتی پرانگیزه، پرتحرک و دارای هدف‌های بزرگ تبدیل کرد. امروز ملت ایران پرتحرک، پرانگیزه، امیدوار و روانه به سوی هدف‌های بزرگ است.

مقام معظم رهبری گفتند: البته ما با هدف‌های خودمان هنوز خیلی فاصله داریم اما مهم این است که در حال حرکتیم.

ایشان افزودند: مهم این است که نیرو و همت پیشرفت در ملت ما وجود دارد، مهم این است که جوانان ما معتقدند که می‌توانند به این هدف‌ها برسند، عدالت اجتماعی را به طور کامل تأمین کنند و پیشرفت و ثروت را به این کشور بیاورند و ما را به کشوری پیشرفته و دارای قدرت متناسب با هویت تاریخی خودمان تبدیل کنند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی گفتند: این امید امروز در کشور ما موج می‌زند و جوانان ما در این جهت در حرکتند، ما از حال تخدیر شده و خواب‌آلودگی بیرون آمدیم، این کار را نهضت امام بزرگوار ما و این مرد بزرگ انجام داده است.

ایشان تأکید کردند: اگر ملت ایران بخواهد به آن هدف‌ها برسد و این راه را ادامه دهد باید راه امام بزرگوار و اصول او را درست بشناسد و نگذارد شخصیت امام را تحریف کنند که تحریف شخصیت امام، تحریف راه امام و منحرف کردن مسیر صراط مستقیم ملت ایران است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی گفتند : اگر راه امام را گم یا فراموش کنیم یا خدای ناکرده عمداً کنار بگذاریم ، ملت ایران سیلی خواهد خورد .

حضرت آیت الله خامنه ای در ادامه بیانات خود در مراسم بیست و ششمین سالگرد امام راحل تصریح کردند : همه باید بدانند که هاضمه سیری ناپذیر استکبار جهانی چشم از کشورشان برنداشته است؛ یک کشور بزرگ ثروتمند ، واقع شده در چهارراه حساس جهانی برای قدرتمندان دغل باز عالم خیلی مهم است .

مقام معظم رهبری گفتند : اینها دست از طمع خود برنداشتند ، چشم برنداشتند و آن وقتی عقب خواهند نشست که شما ملت ایران آن چنان قدرتی و پیشرفتی پیدا کنید که امید آنها قطع شود ؛ این جاست که خطر تحریف امام اهمیت پیدا می کند اگر شخصیت امام تحریف شد ، بد و غلط معرفی شد ، همه این خطرات بزرگ متوجه ملت ایران خواهد شد .

ایشان افزودند : اینجاست که این خطر ، خطر تحریف امام باید به عنوان یک هشدار در گوش مسئولان کشور ، صاحبنظران فکری انقلاب ، شاگردان قدیمی امام و کسانی که علاقه به این راه دارند ، عموم جوانان ، فرزانگان ، دانشگاهیان ، حوزویان ، این خطر باید به چشم همه اینها به عنوان یک هشدار تلقی شود.

در زمان حیات امام هم برای تحریف شخصیت امام راحل کار می شد

رهبر معظم انقلاب اسلامی گفتند: در زمان حیات امام هم برای تحریف شخصیت امام راحل کار می شد.

حضرت آیت الله خامنه ای در ادامه بیانات خود در مراسم بیست و ششمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) افزودند: از یک طرف دشمن بود که از اول انقلاب سعی کرد در تبلیغات جهانی خود، امام را به صورت یک انقلابی خشک و خشن از نوع آنچه که در انقلاب های بزرگ عالم مانند فرانسه ، انقلاب مارکسیستی شوروی و برخی انقلاب های دیگر می شناسیم ، معرفی کند.

ایشان گفتند: آنان سعی داشتند امام را انسانی خشک و خشن که گره ابروی او باز نمی شود و صرفاً به مقابله با دشمن نگاه می کند و هیچ عاطفه و انعطافی در او نیست، معرفی کنند که این غلط بود.

رهبر معظم انقلاب افزودند: بله امام قاطع بود ، غیر متزلزل بود و در تصمیم خود انسانی بود راسخ؛ لکن مظهر عاطفه بود، مظهر لطافت بود، مظهر محبت بود ، مظهر دلداری و دلدادگی در مقابل خدا و خلق خدا بخصوص نسبت به قشرهای مظلوم و مستضعف جامعه بود.

حضرت آیت الله خامنه ای گفتند: این کاری بود که دشمن در تبلیغات جهانی از روز اول انقلاب ما نسبت به امام انجام می داد و در داخل هم برخی ندانسته و دانسته تحریف می کردند حتی در زمان امام.

ایشان یادآور شدند: آنان هر حرفی که به نظرشان پسندیده بود به امام نسبت می دادند در حالی که ارتباطی با امام نداشت و بعد از رحلت امام هم این جریان ادامه داشته است تاجایی که برخی حرف ها و اظهارات، امام را به عنوان آدمی لیبرال که هیچ قید و شرطی در رفتار و زمینه های سیاسی و فکری و فرهنگی ندارد، معرفی می کنند که این هم به شدت غلط و خلاف واقع است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی افزودند: اگر بخواهیم شخصیت امام را به معنی واقعی کلمه پیدا کنیم، راه دارد و اگر این راه را رفتیم، مطلب حل می شود و الا امروز کسانی می آیند طبق میل و سلیقه خود ، امام را یک جور معرفی می کنند و ممکن است فرداها کسان دیگری بر طبق سلایق و حوادث دیگری که در دنیا پیش می آید، مصلحت بدانند امام را جور دیگری معرفی کنند؛ این نمی شود.

دشمن نتوانست محبوبیت ماندگار امام را از بین ببرد

مقام معظم رهبری فرمودند : محبوبیت امام راحل در میان مردم ماندگار است و دشمن نتوانسته است این ماندگاری را از بین ببرد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در ادامه سخنان خود در در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) افزودند : به همین خاطر مسئله تحریف شخصیت امام نافذ در دل مردم های زیادی در کشور و بیرون از کشور ، خطر بزرگی محسوب می شود و آنچه که می تواند مانع از این تحریف بشود ، بازخوانی اصول امام است.

ایشان تاکید کردند : امام یک اصولی دارد، یک مبانی دارد، این مبانی در طول ده سال دوران حاکمیت اسلامی و پیش از آن در 15 سال دوران نهضت در بیانات گوناگون آورده شده است.

حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: اصول امام را در این بیانات می توان پیدا کرد، این اصول و این خطوط را کنار هم که بگذاریم ، شاکله ای از شخصیت امام بزرگوار تشکیل خواهد شد، شخصیت امام این است، به هر مسئله فرعی نمی گویم توجه کنید.

مقام معظم رهبری فرمودند : زندگی امام مثل زندگی همه مردم دیگر فراز و نشیب هایی دارد، حوادثی در آن اتفاق افتاده است، هر حادثه ای اقتضایی داشته است، مطالب اصولی را عرض می کنم، آن چیزهایی که قابل انکار نیست و جزو بیانات امام است در طول سال های متمادی چه قبل از تشکیل حکومت اسلامی و چه در دوران تشکیل حکومت اسلامی، چه در دوران جنگ تحمیلی هشت ساله، چه قبل از آن و چه بعد از آن این اصول را امام در بیانات خود تکرار کرده است، این اصول را گزینشی هم نباید انتخاب کرد.

ایشان افزودند: امروز پنج تا شش مورد از این اصول را عرض می کنم و همین جا می گویم که اصول امام ممکن است فقط اینها نباشد. صاحبنظران و کسانی که توانایی این کار را دارند بروند دنبال کنند و بیانات امام را نگاه کنند ، بحمدالله تدوین شده و موجود و در اختیار همه است، این اصول را استخراج کنند.

رهبر معظم انقلاب تصریح کردند : امروز همه اصول بیانات امام را نمی توانم عرض کنم فقط پنج تا شش مورد را عرض می کنم و نمی خواهم گزینشی باشد، مردم بروند و این بیانات را استخراج کنند، آنچه من امروز می خواهم بگویم این است که جزو مسلمات و منطق، راه و خط امام است.

 امام اسلام ناب را در مقابل اسلام امریکایی قرار داد

رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند: اولین مطلبی که در امام وجود دارد اثبات اسلام ناب محمدی و نفی اسلام امریکایی است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای  با بیان اینکه امام اسلام ناب را در مقابل اسلام امریکایی قرار داد در بیان چیستی اسلام امریکایی گفتند: اسلام امریکایی در زمان ما، در زمان امام و در همه زمان‌ها تا آنجایی که ما می شناسیم ممکن است در ‌آینده هم اینجور باشد دو شاخه بیشتر ندارد، یکی اسلام سکولار و دیگری اسلام متحجر است.

مقام معظم رهبری فرمودند: لذا امام به آن کسانی که تفکر سکولاری داشتند یعنی دین، جامعه و رفتار اجتماعی انسان‌ها را جدا از اسلام می‌خواستند، امام همواره اینها را در ردیف کسانی گذاشت که نگاه متحجرانه به دین داشتند، یعنی نگاه عقب‌افتاده غیرقابل فهم برای انسان‌های نواندیش و متعصبانه بر روی مبانی غلط،‌ تحجر؛ امام هر دوی اینها را همواره در کنار هم ذکر کرده‌اند.

ایشان فرمودند: امروز که به ما نگاه می‌کنید می‌بینید هر دو نمونه اسلام امروز در دنیای اسلام وجود دارد و هر دو هم مورد حمایت قدرت‌های قلدر دنیا و مورد حمایت امریکاست.

رهبر معظم انقلاب فرمودند: امروز هم جریان منحرف داعش، القاعده و امثال اینها مورد حمایت امریکا و اسرائیل هستند و هم بعضی از جریان‌های به نام اسلام و بیگانه از عمل، فقه و شریعت اسلامی مورد حمایت امریکاست.

ایشان گفتند: اسلام ناب از نظر امام آن اسلام متکی به کتاب و سنت است که با فکر روشن، با آشنایی با زمان و مکان،  با شیوه و متد علمی جا افتاده و تکمیل شده در حوزه‌های علمیه استنباط می‌شود  و به دست می‌آید.

مقام معظم رهبری فرمودند: اینجور نیست که روش استنباط مورد توجه نباشد، هر کسی بتواند قرآن را باز کند و اصول حرکت اجتماعی را استنباط کند، نه. این متد دارد این یک روش دارد این روش، علمی است، کار شده است، کسانی هستند که  می‌توانند این روش را دنبال کنند و اسلام ناب از نظر امام بزرگوار این است.

ایشان فرمودند: البته هر کسی هم که آن متد و روش را بلد است،  قادر نیست، باید فکر روشن داشته باشد، باید آشنای به زمان و مکان باشد، باید نیازهای بالفعل جوامع بشری و جوامع اسلامی را بشناسد، باید دشمن را بشناسد، نحوه دشمنی‌های او را بداند،  آنوقت می‌تواند  اسلام ناب را مشخص کند، بشناسد و بشناساند.

مقام معظم رهبری گفتند‌: اسلام آخوندهای درباری که امام مکرر با همین تعبیر از آنها اسم می‌آوردند، اسلام داعشی، از آن طرف اسلام بی‌تفاوت در برابر جنایات صهیونیستی در مقابل جنایات امریکا، اسلام چشم دوخته به امریکا و قدرت‌های بزرگ و به اشاره امریکا اینها همه سر در یک آخور دارند و در یک جا اینها همه به هم می‌رسند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: از نظر امام اینها همه مردود است. اسلامی که امام  معرفی می‌کند در مقابل همه اینهاست.

کسی که دنباله روی امام است باید مرزبندی داشته باشد

رهبر معظم انقلاب اسلامی گفتند: پیرو امام ، آن کسی که دنباله روی امام است باید مرزبندی داشته باشد؛ هم با اسلام متحجر ، هم با اسلام سکولار؛  مرزبندی با اینها داشته باشد؛ اسلام ناب را شناسایی و دنبال کند ، این یکی از اصول امام است.

حضرت آیت الله خامنه ای در ادامه بیانات خود در مراسم بیست و ششمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) افزودند: این چیزی نیست که امام یک بار گفته باشد، در سرتاسر آثار امام و بیانات امام، گسترده است.

ایشان گفتند: دوم یکی از اصول امام، اتکال به کمک الهی ، اعتماد به صدق وعده الهی و نقطه مقابل ، بی اعتمادی به قدرت های مستکبر و زورگوی جهانی است؛ یکی از اجزای مکتب امام است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی افزودند: اتکال به قدرت الهی ، خدای متعال به مومنین وعده داده است و کسانی که این وعده را باور ندارند در کلام خود خداوند لعن شده است.

ایشان گفتند: اعتقاد به وعده الهی ، به صدق وعده الهی که فرموده است« ان تنصروالله ینصرکم » ، این یکی از ارکان تفکر امام بزرگوار ماست ؛ باید به این وعده اعتماد و اتکال کرد.

به دلخوش کنک های دشمنان مطلقاً نباید اعتماد کرد

حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: نقطه مقابل به دلخوش کنک های دشمنان و مستکبران ، قدرت های جهانی مطلقاً نباید اعتماد کرد این هم در عمل امام ، در رفتار امام ، در بیانات امام به طور کامل مشهود است.

ایشان گفتند: این اتکال به قدرت پروردگار و اعتماد به او موجب می شد که امام بزرگوار در مواضع انقلابی خود صریح باشد؛ امام با صراحت صحبت می کرد؛ آنچه را که مورد اعتقاد او بود آنها را صریح بیان می کرد، چون اتکاء به خدا داشت نه این که نمی دانست قدرت ها بدشان می آید؛ نه این که نمی دانست آنها عصبانی می شوند ، می دانست ؛‌ اما به قدرت الهی به کمک الهی و به نصرت الهی باور داشت و در برابر حوادث دچار رودربایستی نشد.

مقام معظم رهبری فرمودند: دو نامه را شاید امام از نامه‌های سران مستکبر دنیا یا وابستگان به مستکبر که به او نوشته بودند جواب داد که همان وقت در صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش شد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: البته مؤدبانه امام حرف می‌زند اما با صراحت تمام مطلب و مواضع قاطع و روشن خود را در آن نامه‌ها بیان کرد و این توکل خود را مثل خونی در شریان ملت جاری کرد، ملت هم اهل توکل به خدای متعال، معتقد به نصرت الهی و در این راه وارد شد.

ایشان گفتند: اینکه امام به مستکبران هیچ اعتمادی و هیچ اعتقادی نداشت موجب می‌شد که به وعده‌های آنان اعتنایی نکند.

مقام معظم رهبری فرمودند: رئیس جمهور‌ امریکا ریگان که رئیس جمهور مقتدری هم بود به امام نامه نوشت و پیغام و آدم فرستاد، امام به او اعتنایی نکرد، پاسخی به او نداد و وعده‌ای را که او داده بود امام به هیچ گرفت.

ایشان گفتند: در مورد دیگری یک وعده‌ای درباره پایان جنگ تحمیلی یکی از دولت‌های وابسته به امریکا داده بود، بحث صدها یا هزار میلیارد در میان بود، امام اعتنایی به او نکردند، اعتماد نکردند.

رهبر معظم انقلاب اظهار داشتند: ما حالا در قضایای جاری گوناگون خودمان داریم لمس می‌کنیم همین معنا را، می‌بینیم که چطور نمی‌شود به وعده مستکبرین اعتماد کرد، به حرف‌هایی که در جلسات خصوصی می‌زنند نمی‌شود اعتماد کرد این را داریم لمس می‌کنیم.

ایشان افزودند: امام این را جزو خطوط اصلی کار خود قرار داد، اعتماد به خدا، بی‌اعتمادی به مستکبران.

مقام معظم رهبری گفتند: این البته به معنای قطع رابطه با دنیا نبود سران کشورها به مناسبت‌های مختلف برای امام پیام تبریک می‌فرستادند امام هم به پیام تبریک آنها جواب می‌داد، ارتباط اینجوری در حد معمول مؤدبانه و محترمانه وجود داشت اما هیچ گونه اعتمادی به مستکبرین، قلدران، تبعه و دنباله‌روان آنها وجود نداشت.

ایشان اعتقاد به اراده و نیروی مردم و مخالفت با تمرکزهای دولتی را سومین ویژگی ازجمله خطوط اصلی حرکت امام راحل دانستند و افزودند: در آن روزها سعی می‌شد به‌ خاطر برداشتی نادرست همه کارهای اقتصادی کشور به دولت موکول و وابسته شود، امام بارها و بارها هشدار می‌داد و این هشدارها در بیانات ایشان به طور واضح منعکس است که این مسائل را به مردم بسپارید.

مقام معظم رهبری با بیان اینکه امام به مردم در مسائل اقتصادی و نظامی اعتماد داشت، اضافه کردند: این را توجه کنند، امام از اول پشتیبان ارتش بود کسی که مانع از انحلال ارتش در کشور شد شخص امام بود با وجود این، نیروی سپاه بعد هم نهاد بسیج را به وجود آورد و حرکت نظامی را یک جریان مردمی قرار داد.

ایشان گفتند: در مسائل اقتصادی، در مسائل نظامی و در مسائل سازندگی کشور تکیه به مردم داشت که جهاد سازندگی را به راه انداخت، در مسائل تبلیغات، تکیه به مردم و بالاتر از همه مسئله انتخابات و آراء مردم در مدیریت کشور و تشکیلات نظام سیاسی کشور بود.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمودند: در طول این مدت 10 سال دوران حاکمیت امام بزرگوار ماست، از این 10 سال 8 سال در این کشور جنگ بود، شهرها بمباران می‌شد و جبهه‌ها مشغول جنگ بودند، در این 10 سال که شاید در حدود 10 انتخابات در کشور انجام گرفت، انتخابات گوناگون یک روز از تاریخ مقرر خودش عقب نیفتاد.

مقام معظم رهبری فرمودند : در همه مراحل و در همه احوال و شرایط امام بزرگوار اصرار داشتند انتخابات در وقت مقرر خود انجام بگیرد.

حضرت  آیت الله خامنه ای در ادامه سخنان خود در  مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) افزودند : اینکه در برخی کشورها مرسوم است حالت فوق العاده اعلام می کنند، امام یک روز حالت فوق العاده اعلام نکردند، ایشان به انتخابات اهمیت می دادند، در روز انتخابات جزو اولین کسانی بودند که پای صندوق رأی حاضر می شدند ، شخص امام بزرگوار بودند، اعتقاد به مردم و به معنای حقیقی کلمه، احترام به آرای مردم، افکار مردم و تشخیص مردم داشتند و احترام قائل بودند.

ایشان افزودند: ممکن بود آن چیزی را که مردم انتخاب می کنند مورد نظر امام در یک موردی هم نباشد اما در عین حال برای آرای مردم احترام قائل بودند، آنها را محترم و معتبر می شمردند و امام به این چیزها درباره مردم اکتفا نکردند و مکرر ذکر کردند که مردم ولی نعمت ما هستند و خود را خادم ملت معرفی کردند، به عنوان خادم ملت گفتند اگر به من خادم ملت بگویند بهتر است که رهبر بگویند، این خیلی حرف بزرگی است.

رهبر انقلاب فرمودند: این نشان دهنده جایگاه برجسته مردم و افکار مردم و آرای مردم و حضور مردم در نظر امام است ، مردم هم پاسخ مناسب دادند و در صحنه حضور پیدا کردند و آنجایی که انگشت اشاره او بود مردم با جان و دل در آنجا حاضر شدند و این متقابل بود، امام به مردم اعتماد داشتند، مردم به امام اعتماد داشتند، امام مردم را دوست داشتند و مردم امام را دوست داشتند و این رابطه متقابل، امر طبیعی است.

ایشان افزودند: نکته چهارم در بعد مسائل داخلی کشور است، امام طرفدار جدی حمایت از محرومان و مستضعفان بودند، نابرابری اقتصادی را امام با شدت و حدت رد می کردند، اشرافی گری را با تلخی رد می کردند و به معنای واقعی کلمه امام طرفدار عدالت اجتماعی بودند.

مقام معظم رهبری فرمودند: این یکی از خطوط اصلی است و شاید یکی از پرتکرارترین مطالبی است که حضرت امام بزرگوار ما در بیاناتشان گفته اند و یکی از خطوط روشن و اصول قطعی امام است طرفداری از مستضعفان ، و همه باید تلاش کنند که فقر را ریشه کن کنند و همه باید تلاش کنند که محرومان را از محرومیت بیرون بیاورند.

حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: تا آنجایی که در توان کشور است به محرومان کمک کنند و به  مسئولان کشور درباره خوی کاخ نشینی هشدار می دادند، این نکته ای است که در قران هم آمده است “و سکنتم فى مسکن الذین ظلموا أنفسهم”. از خوی کاخ نشینی همه را بر حذر می داشتند و تأکید مکرر می کردند بر اینکه به وفاداری طبقات ضعیف اعتماد کنید و امام مکرر این را می گفتند که این کوخ نشینان، فقرا و محرومان هستند که این صحنه ها را پر کرده اند با وجود محرومیت ها، اعتراض هم نمی کنند و در میدان های خطر حاضر می شوند. آن کسانی که برخورداری های بیشتری داشتند در موارد مختلف اگر مشکلی پیش می آمد اتفاقاً آنها بیشتر ابراز نارضایی می کردند، این وفاداری طبقات متوسط مردم و طبقات محروم مردم از نظر امام یک امر برجسته بود و بر آن تأکید می کردند.

امام در جبهه مخالف قلدران بین المللی هیچ ملاحظه ای نمی کردند

مقام معظم رهبری فرمودند : امام (ره) در مصرف بیت المال بر پرهیز از اسراف تاکید می کردند و مسئله عدالت اجتماعی و طرفداری از محرومان و دوری از اشرافی گری و دوری از تجمل گرایی و عمل در این جهت از خصوصیات امام (ره)  بود.

حضرت آیت الله خامنه ای در ادامه سخنان خود در  مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) افزودند : نکته پنجم این است که در بعد خارجی امام (ره)  صریحاً در جبهه مخالف قلدران بین المللی و مستکبران قرار داشتند و هیچ ملاحظه ای نمی کردند.

ایشان تصریح کردند : امام (ره) در مقابله میان قلدران و مستکبران و زورگویان عالم با مظلومان ، همواره در جبهه مظلومان بودند و صریح و بی ملاحظه و بی تقیه این را بیان می کردند ، طرفدار جدی مظلومان جهان بودند و امام با مستکبرین سر آشتی نداشتند ، واژه شیطان بزرگ برای آمریکا یک ابداع عجیبی از سوی امام (ره)  بود و  امتداد معرفتی و عملی این تعبیر شیطان بزرگ خیلی زیاد است.

رهبر معظم انقلاب گفتند : وقتی شما کسی را و یک دستگاهی را شیطان دانستید ، معلوم است که باید رفتار شما در مقابل او چگونه باشد ، باید احساسات شما در مقابل آن چگونه باشد.

حضرت آیت الله  خامنه ای تصریح کردند : امام  (ره) تا روز آخر نسبت به آمریکا همین احساس را داشتند و عنوان شیطان بزرگ را هم به کار می بردند و هم از بن دندان اعتقاد به این معنا داشتند.

ایشان فرمودند : در مقابل از اول انقلاب کسانی بودند که توجه نمی کردند که امریکا عقبه تغذیه کننده رژیم طاغوتی است که به وسیله ملت ایران ورافتاده است و ملت ایران رژیم طاغوت را ساقط کرده اند.

رهبر معظم انقلاب اظهار داشتند : کسانی هم با حضور آمریکا در کشور و با فعالیت آنها حتی فعالیت برخی نهادهای آمریکایی در کشور موافق بودند و اختلاف عمده دولت موقت با امام  بزرگوار سر این قضیه بود ، ما از نزدیک می دیدیم آنها توجه نمی کردند که امریکا تغذیه کننده رژیم طاغوت بود و این رژیم حالا ورافتاده است ، اما آن دستگاه تغذیه کننده هنوز باقی است و فعالیت می کند اگر به او میدان داده شود ، مجال داده شود ، دوباره مشغول خواهد شد و ضربه خواهد زد و نقاط ضعف را جستجو خواهد کرد و از آن نقاط ضعف وارد خواهد شد و برخی این نکات را توجه نمی کردند.

حضرت آیت الله خامنه ای تاکید کردند : امام این را می دیدند و موضع گیری امام در زمینه لانه جاسوسی ناشی از همین نگاه و همین دیدگاه بود.

ایشان فرمودند : در دنیا کسانی به این مسئله توجه نکردند و ضربه اش را خوردند که حالا نمی خواهیم کسانی را شماتت و ملامت کنیم ، اما این ضربه ای است که کسانی خوردند به خاطر اینکه رژیم های مرتجع و مستکبر را ساقط کردند و عقبه آنها را نادیده گرفتند.

رهبر معظم انقلاب گفتند : امام  (ره) این عقبه را از روز اول دیدند و با آن مقابله کردند و لذا تا آخر ، امام (ره) علیه آمریکا و دستگاه سیاسی و امنیتی آمریکا موضع داشتند و متقابلا از فلسطین در این سالیان دراز حمایت کردند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی گفتند: امام راحل در طول این سالیان دراز از فلسطین حمایت و دفاع کرد.

حضرت آیت الله خامنه ای در ادامه بیانات خود در مراسم بیست و ششمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) افزودند: امام راحل آن روزی که شوروی ها وارد افغانستان شدند با اینکه گرفتار دشمنی آمریکا بودیم و دولت ها در این مواقع که با یک طرف درگیری دارند با طرف دیگر می سازند؛ اما امام بزرگوار در برابر شوروی موضع قاطع گرفت که این موضع قاطع را حتی برخی دولت ها که گرایش غربی داشتند، نگرفتند اما امام بدون هیچ ملاحظه ای از ملت افغانستان و لبنان حمایت کرد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی تصریح کردند: امام راحل فلسطینی ها را با کمال صمیمیت مورد حمایت خود قرار داد و این منطق امام در مقابله با استکبار است و با این منطق، امروز می شود  قضایای دنیا را شناسایی کرد و موضع درست را فهمید.

ایشان گفتند: امروز ما به همان اندازه که با اقدامات وحشیانه جریان داعش در عراق و سوریه مخالفیم، به همان اندازه با رفتار ظالمانه پلیس فدرال آمریکا در کشورشان مخالفیم، اینها هر دو مثل هم هستند.

رهبر معظم انقلاب افزودند: به همان اندازه ما با محاصره غزه که محاصره ظالمانه ای علیه مردم مظلوم آن است ، مخالفیم و به همان اندازه با بمباران مردم مظلوم و بی پناه یمن مخالف هستیم ؛ با سخت گیری هایی که علیه مردم بحرین به وجود می آید نیز مخالفیم.

ایشان گفتند: ما با حمله هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی به مردم در افغانستان و پاکستان مخالفیم .

رهبر معظم انقلاب افزودند: این منطق ، منطق امام است و هر جا ظلم باشد ما طرفدار مظلوم و مخالف ظالم هستیم و این موضع گیری ای است که امام به صراحت انجام می داد و این از خطوط اصلی است.

ایشان گفتند: امروز به همین دلیل ، مسئله فلسطین برای ما مسئله اصلی است و این را همه بدانند که مسئله فلسطین از دستور کار نظام جمهوری اسلامی خارج نخواهد شد.

هیچ حادثه‌ای ما را از مسئله فلسطین  جدا نمی‌کند

رهبر معظم انقلاب اسلامی در ادامه بیانات خود در بیست و ششمین سالگرد ارتحال بنیانگذار انقلاب اسلامی تصریح کردند: مسئله فلسطین عرصه یک مجاهدت واجب و لازم اسلامی است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: هیچ حادثه‌ای ما را از مسئله فلسطین  جدا نمی‌کند، ممکن است کسانی در صحنه فلسطین باشند که به وظایفشان عمل نکنند که حسابشان جداست اما مردم و مجاهدان فلسطین مورد حمایت ما هستند.

ایشان در بخش دیگری از بیانات خود خاطرنشان کردند: یکی دیگر از خطوط اصلی تفکر امام مسئله استقلال کشور و رد سلطه‌پذیری است.

رهبر معظم انقلاب تصریح کردند: پارسال در همین جلسه  گفتم استقلال یعنی آزادی در مقیاس یک ملت، اینکه  بعضی در زبان یا شعار دنبال آزادی‌های فردی باشند اما علیه  استقلال کشور حرف بزنند این یک تناقض است.

ایشان فرمودند: چطور ممکن است آزادی فردی اشخاص محترم باشد اما آزادی یک ملت، آزادی در مقیاس یک کشور در مقابل تحریم‌های مخالفان و بیگانگان  محترم نباشد؟ این اصلاً قابل فهم و قابل قبول نیست.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: متأسفانه هستند کسانی که  تئوری‌سازی می‌کنند برای نفی استقلال کشور و استقلال را گاهی به عنوان  انزوا  معنا می کنند.

ایشان فرمودند: گاهی به این عنوان که امروز استقلال کشورها  یک  ارزش به  حساب نمی‌آید  قلم‌زنی می‌کنند، حرف می‌زنند  و این حرف‌ها  هم بین جامعه پخش می‌شود، کسانی اینجوری حرکت می‌کنند، این یک غلط بزرگ و خطای بسیار مهم و خطرناک است، امام معتقد به استقلال و رد سلطه کشور بود.

رهبر معظم انقلاب تصریح کردند: دشمن ما در طول این سال‌ها  بسیاری از فعالیت‌هایی که علیه کشور و ملت ما کرده است برای این بود که   خدشه‌ای در استقلال به وجود بیاورد، چه تحریم چه تهدید اینها استقلال را هدف گرفته‌اند، باید همه هوشیار باشند و بدانند  که هدف‌های دشمن چیست.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: یکی دیگر از خطوط اصلی  تفکر، راه و خط امام  مسئله وحدت ملی است.

مقام معظم رهبری فرمودند: توجه و مقابله با توطئه های تفرقه افکن ، چه تفرقه براساس مذهب شیعه و سنی و چه تفرقه براساس قومیت های فارس، عرب، ترک، کرد، بلوچ و امثال اینها از ویژگی های امام راحل بوده است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در ادامه سخنان خود در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) افزودند : تفرقه افکنی از سیاست های قطعی دشمن بود و امام بزرگوار از اول روی وحدت ملی و اتحاد آحاد ملت تاکید کم نظیر داشتند و این یکی از خطوط امروز ماست که باید این خط را دنبال کنیم.

تفرقه دنیای اسلام، سیاست اصلی استکبار

رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند: امروز مسئله تفرقه دنیای اسلام یکی از سیاست های اصلی استکبار است و آمریکاییها کارشان به آنجا کشیده که حالا دیگر اسم شیعه و سنی می آورند، اسلام شیعه و اسلام سنی که از یکی حمایت و به دیگری حمله می کنند.

ایشان فرمودند: این در حالی است که جمهوری اسلامی ایران از اول نسبت به این مساله اختلاف مذهبی یک نگاه کاملا یکسان داشت و ما با برادران فلسطینی خود که سنی اند همان طور عمل کردیم که با برادران حزب الله لبنان که شیعه هستند عمل کردیم و همه جا یک جور عمل کردیم.

حضرت ایت الله خامنه ای تصریح کردند : نگاه امام بزرگوار ما این بود که در داخل کشور و دنیای اسلام نگاه جمهوری اسلامی نگاه امت ساز است و امت اسلامی مورد نظر است.

ایشان گفتند: اینکه نوکرهای دست دوم آمریکا مسئله هلال شیعی را مطرح می کنند نشان دهنده سیاست های تفرقه افکن است و اینکه آمریکاییها برغم تبلیغات فراوان نسبت به این گروه های تفرقه افکن در عراق و سوریه مماشات می کنند و احیانا در مواردی هم به آنها کمک می کنند به صورت بی خبر و مخفیانه و عواملشان به صورت صریح نیز از آنها حمایت می کنند ، نشان می دهد نقش تفرقه افکنی از نظر دشمنان اسلام و مسلمین و دشمنان جمهوری اسلامی نقش بسیار برجسته ای است و این را هم شیعه و هم سنی توجه کنند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند: مسلمانان بازی دشمن را نخورند آن تسننی که آمریکا از آن حمایت می کند و آن تشیعی که از مرکز لندن به دنیا صادر می شود اینها مثل هم و هر دو برادر شیطانند، هر دو دوستان عوامل آمریکا، غرب و استکبار هستند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی گفتند: همدلی و همزبانی که ما امسال اول سال بر آن تکیه کردیم و مکرر بعد از آن تکرار کردیم بر همین مبنا استوار است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: در داخل کشور خواهران و برادران از اقوام مختلف و مذاهب گوناگون در کنار هم ید واحده تشکیل دهند، همچنانی که بحمدالله تا به امروز بوده است نگذارند دشمن نفوذ کند در قلمرو دنیای اسلام در سطح وسیع و گسترده همین طور، برادران سنی و شیعه در کنار هم بدانند که دشمنی دارد اصل موجودیت اسلام را تهدید می‌کند این هم یکی از خطوط اساسی است.

هر کسی هر حرفی را که خودش می پسندد به امام نسبت ندهد

ایشان خاطرنشان کردند: من هفت مورد را از مبانی و اصول امام عرض کردم، مطمئناً اصول امام منحصر در اینها نیست دیگران هم بگردند منتها هر کسی هر حرفی را که خودش می پسندد به امام نسبت ندهد، آنچه را به امام نسبت می‌دهیم باید در منابع مربوط به امام موجود باشد، آن هم به شکل مکرر و مستمر مانند همین موارد هفت گانه‌ای که ما گفتیم، اینها از اول بیانات امام تا آخر همینطور که انسان مراجعه می‌کند در طول سال‌های متمادی همه این مطالب را انسان در بیانات امام می‌بیند اینها می‌شود اصول.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای گفتند: دیگران هم بگردند با همین شیوه اصول را پیدا کنند، جاذبه و دافعه امام بر مبنای این اصول بود، ما هم می‌خواهیم جاذبه و دافعه‌ای داشته باشیم، جاذبه براساس این اصول دافعه براساس این اصول.

رهبر معظم انقلاب افزودند: همه هم بدانند که هدف دشمنان ما با ریخت‌های مختلف و قیافه‌گیری‌های مختلفی که از خود نشان می‌دهند گاهی اخم می‌کنند گاهی لبخند می‌زنند گاهی اوقات وعده می‌دهند و گاهی تهدید می‌کنند هدفشان تسلط بر کشور است.

ایشان گفتند: دشمن می‌خواهد به  دوران سلطه بی قید و شرط خود بر این کشور برگردد و از آنجا که اسلام با این برگشت به‌شدت مخالف است و نیروی مقاوم در مقابل این توطئه دشمن چون اسلام است با اسلام مخالفند.

رهبر معظم انقلاب  افزودند: مخالفت دشمن با اسلام به خاطر این است که می دانند معارف و احکام اسلامی در مقابل آنها سد مستحکمی درست کرده است، با ملت ما مخالفند چون ملت در مقابل آنها مثل کوهی ایستاده است.

ایشان گفتند: با هر کسی در میان ملت که در مقابل دشمن ایستادگی بیشتری داشته باشد با او بیشتر مخالفند، با عناصر مؤمن، با سازمان‌ها و نهادهای انقلابی و با عناصر حزب‌اللهی بیشتر مخالفند، زیرا می‌دانند اینها سدهای محکم و مستحکم در مقابل نفوذ دشمنان هستند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند : دشمن دنبال سلطه گری است و همه تلاش دشمن این است که جلوی حرکت اسلامی نظام جمهوری اسلامی را که مایه پیشرفت، ترقی و اوج این ملت است بگیرد.

حضرت آیت الله خامنه ای در ادامه بیانات خود در مراسم سالگرد رحلت حضرت امام خمینی (ره) افزودند: یک کهنه سیاستمدار آمریکایی گفته بود که گروه های تروریست تکفیری برای ما غربی ها اهمیتی ندارند، باشد عیبی ندارد، آنچه که برای ما مهم است ایران اسلامی است؛ چون ایران اسلامی در صدد ایجاد یک تمدن است، البته او تعبیر امپراتوری به کار برده است که غلط کرده.

ایشان اضافه کردند: او گفته است ایران در صدد ایجاد تمدنی عظیم است لذا ما باید ایران اسلامی را مقابل و دشمن مهم خود بدانیم، این حرف اهمیت امت سازی را هم به ما نشان می دهد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در پایان بیاناتشان در حرم مطهر حضرت امام (ره) گفتند: این عرایض امروز ما به شما برادران عزیز؛ به کسانی که از راه های دور و از شهرهای مختلف تشریف آورده اید، خوشامد عرض می کنیم و خسته نباشید می گوییم، ان شاء الله خداوند همه شما را محفوظ بدارد.



التماس دعا

******

با تشکر از وب سایت دل روز

 

دوستان اگر مداحی یا مراسم مذهبی خاصی رو مد نظر داشتین از طریق ارتباط با من یا آی دی
morteza_alvez@yahoo.com

مطرح کنید تا در اسرع وقت قرار داده بشه

 


عـــشـــــق